Miért nem népszerűek a koreografált órák és mit lehet tenni?

Lehet, hogy egyeseknek nem fog tetszeni, amit írok, de őszintén az a véleményem, hogy mi, oktatók is hibásak vagyunk abban, hogy a koreografált órák már nem annyira népszerűek. Azt szoktuk mondani, hogy „az emberek nem akarnak gondolkozni”, „nem tudják követni a koreót”, „nem szeretik a koreografált órákat”. De én már nem hibáztatom őket.
Mert

  • Nem tudtunk az ő fejükkel gondolkozni, csak toltuk le a koreóinkat a torkukon.
  • Nem vettük figyelembe, hogy milyen technikai szinten vannak, és frusztráltuk őket a bonyolult és nehéz kombinációkkal.
  • Nem voltunk hozzájuk türelmesek, nem tanítottuk meg nekik az alapokat, mi is frusztráltak voltunk, amiért „nem bírják követni”.
  • Nem tartottunk kezdő órákat, és lássuk be, hogy haladó csoportba tényleg nehéz beintegrálni a kezdőket.
  • Nem tudtuk követhetően, gördülékenyen felépíteni a koreográfiáinkat.
  • Valójában minket sem tanítottak meg az iskolában rendesen koreográfiát építeni, és nem képeztük magunkat tovább.

Őszintén válaszolj magadban a kérdésre: a fentiek közül tényleg egyik pontban sem vagy hibás? Én nem vagyok makulátlan… Rengetegszer gondoltam már, hogy „hát ezt hogy nem bírja követni”, „hát ez annyira egyszerű”, „hát én olyan logikusan építkezem, hogy hogy nem érti”, „hát én matematikus vagyok, csak tudom hogy kell logikusan betanítani”. S akkor volt a nagy pofára esés, amikor életem első prezenter versenyén szembesítettek vele, és megmutatták, hogy ezt bizony egyszerűbben is be lehetett volna tanítani, hogy igenis csak toltam le a többek torkán a koreómat… Akkor mondta Sebastian (a legnagyobb mentorom és példaképem a prezenterek között), hogy járjak többet kongresszusokra, és figyeljem, ahogyan építkeznek a tapasztalt prezenterek. Azóta tejesen átformálódott a gondolkodásom a betanításról.

Vissza a népszerűséghez. A történelemben eljutottunk valahol arra a pontra, amikor már nem voltak kezdő órák, az oktatók nem figyeltek úgy a résztvevőkre, a vendégeknek rengeteg más választási lehetőségük lett, és elértük azt, hogy egyre több embernek okoztunk kudarcélményt, és ők már nem próbálkoztak újra.
DE! Ennek ellenére még van egy réteg, aki szereti, és az a saját tapasztaltom, hogy ha a saját magam nyomatása helyett tudok jobban a résztvevők igényeire figyelni, akkor igenis meg tudom nekik tanítani a kombinációimat. Lehet, hogy végtelenül egyszerűbb lesz, mint amit eredetileg akartam; de sikerélményt tudok nyújtani a résztvevőknek, és fejlődni fognak. Ha járnak, akkor fejlődnek. És akkor fognak járni, ha sikerélményük van. És így lesz teltházas egy idő után az órám.

Mit tehetsz, hogy népszerűbbek legyenek az óráid?

1. Ahhoz, hogy egyáltalán bemenjenek az órára, marketing kell.

– A fitneszterem, ahol dolgozol, elvileg hirdeti magát valahogy kifelé: van Fb oldala, honlapja. Légy proaktív és küldj anyagokat a vezetőségnek, hogy posztolják ki, tegyék fel a honlapra, stb. Ha nem teszik meg maguktól, te is szólhatsz, hisz ez közös érdek!
– A fitneszteremnek van egy belső kommunikációja is (hirdetőtábla, Fb csoport, hírlevél), ide is készíts anyagokat, invitáld a vendégeket.
– Ha nem fitneszteremben dolgozol, hanem termet bérelsz akkor pedig minimum, hogy van honlapod, Fb oldalad, instagrammod, YouTube csatornád, stb.
– Van SAJÁT facebook oldalad vagy csoportod a követőidnek? Csinálsz videót az óráidról? Kommunikálsz a követőiddel rendszeresen? Szerintem ezen nincs mit szépíteni, ma már az online jelenlét fontos.
– Azt mondod nem mernek bejönni? Az anyagaidban legyen ún. „félelemkezelés”, „kifogáskezelés”. Írd le, hogy miért ne féljen!
– Szervezz SPECIAL órákat! Hívd el egy kollégádat és szervezzetek közös órát.
– Ha tartasz más, populárisabb órát, ott elmondhatod, hogy te tartasz koreós órát is ám.
Ha segítségre van szükséged marketingben, fordulj hozzám bizalommal. Segítek!

2. Sikerélményt kell nyújtani a kezdőknek.

Ha a marketinged hatására valaki bemerészkedik az órádra, akkor már muszáj lesz sikerélményt nyújtani neki, különben elvághatjuk magunkat örökre. 😀
– Szóval én eleve azt javaslom, hogy legyen kezdő órád, vagy a teremben, ahol dolgozol, foglalkozzanak kezdőkkel. Itt lehet fókuszálni arra, hogy mindenkinek sikerélménye legyen. MINDENKINEK! (Na jó, kivéve annak, akinek tényleg bot lába van és még ritmusérzéke sincsen.)
– Ha nincs kezdő órád, még akkor is van remény. Olvasd el tippjeimet a vegyes órákhoz!
– A kezdőnek szerintem kb. „kiselőadást” kell tartanod, hogy az normális, ha megijed, ha nem megy; hogy adjon magának legalább néhány (3-5) alkalmat. Támogatónak és türelmesnek kell vele lenni, hogy azt érezze, itt figyelnek rá. Mindenki vágyik a figyelemre és szeretetre! Játszhatsz erre.
– Készülj fel rá, hogy 10 emberből 9 nem fog visszajönni, de azért az 1-ért megéri küzdeni. 😊

3. Támogatni kell őket abban, hogy járjanak.

– Építhetsz tudatosan közösséget. Csinálhatsz fb csoportot a követőidnek, ahol rendszeresen kommunikálsz velük az órádról. Így nem spammeled feleslegesen az óráddal kapcsolatos infókkal a nyilvános profilodon vagy oldaladon a többieket. A belső csoportban pedig kiírhatod pl. hogy mire számíthatnak a következő órán. Ez motiváló lehet, hogy ne hagyják ki.
– Néha óra után elmehettek fagyizni, kávézni, stb. Ha kialakulnak személyes barátságok, kötődések, kevésbé fogják kihagyni az edzést.
– Dicsérd meg őket, adj visszajelzést. Ha érzik, hogy tényleg figyelsz rájuk, ragaszkodni fognak hozzád. Ennek nem szabad megjátszottnak lennie, mert az emberek megérzik, ha csak úgy mondod a dolgokat. Szóval ez akkor működik jó, ha valódi a figyelmed.

4. Fejlődés

Ha valaki jár órára, akkor elkerülhetetlen, hogy fejlődni fog. Ezt úgyis észreveszi magán, növekedik az önbizalma, de Te is észreveheted és megjegyezheted. Ez mindenkinek jól esik. Ha el tudsz jutni idáig egy emberrel, akkor nyert ügyed lesz. Szerintem. 😊

+1 Neked is fejlődnöd kell!

Véleményem szerint azok válnak igazán sikeressé, akik sosem elégednek meg azzal, ami van, és folyamatosan törekszenek a fejlődésre. Ha szeretnéd, hogy népszerűek legyenek az órák, akkor neked is fejlődnöd kell.

Ha hasznosnak találtad a cikket, csatlakozz oktatói Facebook csoportunkhoz!